El passat divendres 20 de maig vam organitzar un taller innovador amb nens i nenes de Cicle Mitjà i Superior.
Es va iniciar al menjador, tots ells es preguntaven què anaven a fer, què havien de fer, que havien d'aprendre i què havien d'oferir.
La primera pregunta ja va ser un xoc per a ells:
De primer no sortia cap paraula! Quina havia de ser? Quina era la que definia millor una cosa positiva de nosaltres?
Moments de reflexió i per fi... van començar, i tot seguit sorgiren les paraules amb molta facilitat.
Participaven individualment explicant les seves virtuts. Allò que era millor de les seves actituds.
Era l'hora de sortir a l'exterior a realitzar les diferents dinàmiques grupals. En parella, un dels dos participants anava amb els ulls tancats i l'alt
Era l'hora de sortir a l'exterior a realitzar les diferents dinàmiques grupals. En parella, un dels dos participants anava amb els ulls tancats i l'alt
re l'havia de guiar. Posteriorment va haver el canvi, el qui guiava era ara el que anava amb els ulls clucs i l'altre el guiava.
Havien de sortejar diferents dificultats entre els dos membres de la parella, amb l'ajuda de la persona que guiava.
Fins i tot, còrrer!
Ja a una de les pistes exteriors, començaren a fer altres activitats, també amb un transfons important, la selecció de nens i nenes dins del grup, a qui hi ha tendència d'agrupar-se i a qui deixar fora del grup, de forma visual i clara.
Després la reflexió conjunta i la millora manera de treballar, que no ha de ser una altra que treballats tots per tots. Incloure a tots els membres i deixar de banda les diferències per treballar per un objectiu en comú.
Proposar diferents accions per què es realitzés al mateix moment i signifiqués un acció que agradés, van sorgir accions com el ball, els somriures...
Un arrancacebes especial, amb l'ajuda dels diferents membres...
Finalment, a la pregunta ens va el bon rotllo ens van contestar que sí. A la pregunta de què hem après van contestar treball en equip, , pensar en l'altre, ajudar, posar-se en el lloc de l'altre, confiança, un grup sòlid no el separa ningú, no deixar fora a ningú...
Reflexions a través de jocs i dinàmiques de grup que els fa actuar de forma diferent, amb més empatia envers als altres, amb un interès de fomentar la companyonia i altres valors esencials.
Havien de sortejar diferents dificultats entre els dos membres de la parella, amb l'ajuda de la persona que guiava.
Fins i tot, còrrer!
Ja a una de les pistes exteriors, començaren a fer altres activitats, també amb un transfons important, la selecció de nens i nenes dins del grup, a qui hi ha tendència d'agrupar-se i a qui deixar fora del grup, de forma visual i clara.
Després la reflexió conjunta i la millora manera de treballar, que no ha de ser una altra que treballats tots per tots. Incloure a tots els membres i deixar de banda les diferències per treballar per un objectiu en comú.
Proposar diferents accions per què es realitzés al mateix moment i signifiqués un acció que agradés, van sorgir accions com el ball, els somriures...
Un arrancacebes especial, amb l'ajuda dels diferents membres...
Finalment, a la pregunta ens va el bon rotllo ens van contestar que sí. A la pregunta de què hem après van contestar treball en equip, , pensar en l'altre, ajudar, posar-se en el lloc de l'altre, confiança, un grup sòlid no el separa ningú, no deixar fora a ningú...
Reflexions a través de jocs i dinàmiques de grup que els fa actuar de forma diferent, amb més empatia envers als altres, amb un interès de fomentar la companyonia i altres valors esencials.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada